arkovanbrakel

Arko als spreker, trainer of workshopleider

Elke bijeenkomst heeft een uniek publiek en zijn eigen doelstellingen. Ondernemers hebben andere interesses en behoeften dan ambtenaren; mensen die in het onderwijs werken, herkennen zich in andere anekdotes dan medewerkers van banken. En als evenementenorganisator wil je wellicht mensen inspireren, motiveren, laten reflecteren, of activeren.

Daarom is een lezing, workshop of inspiratiesessie van Arko altijd maatwerk: geen twee sessies zijn hetzelfde. In overleg bepalen we vorm, inhoud en duur. Gespreksonderwerpen waarvoor je Arko wakker mag maken (en mag boeken) zijn:

• Ondernemerschap en Ondernemende organisaties
• Zelfsturing en Autonomie
• Vertrouwen
• Innovatie
• Klantgerichtheid
• WEconomy en Purpose
• Vitaliteit en Werkstress
• Online trends en E-business

Om je een idee te geven van wat je kunt verwachten, volgt hieronder een aantal voorbeelden van eerdere lezingen en workshops:

Zelfmanagement in ondernemende teams
“In control zijn, zonder te controleren!” Over het omdraaien van hiërarchie en verminderen van bureaucratie

Gaat het soms allemaal niet snel genoeg? Lijkt het soms of je er alleen voor staat? Draai dan je organisatie om. Breng vertrouwen, snelheid en innovatie terug in de organisatie door maximaal gebruik te maken van de kennis, creativiteit, diversiteit en talenten van je team.

Mondhoek-marketing begint bij Mondhoek-leiderschap
Over het creëren van blije klanten door blije medewerkers

Welke betekenis heb je voor je klanten? Welk verschil maak je echt? En wat is de social footprint van je bedrijf? Creëer een cultuur waarin je mensen centraal staan. Dan staan binnen no time ook je klanten weer centraal.

Succes in de WEconomy
Over de fenomenale kracht van werk met een bedoeling

Geld verdienen terwijl je iets goeds doet voor de wereld: het lijkt een paradox, maar dit is waar de WEconomy om draait. Of je nu medewerker of ondernemer bent: ontdek jouw purpose en combineer een betekenisvol (werkzaam) leven met zakelijk succes.

Zwarte zwanen, eenhoorns & exponentiële trends
Over omgaan met onvoorspelbaarheid en verandering

Onze hersenen zijn slecht in staat om niet-lineaire trends te begrijpen, terwijl exponentiële ontwikkelingen onze leef- en werkomgeving domineren. Het wordt steeds duidelijker dat de denkmodellen van gisteren geen antwoord bieden op de grote vraagstukken van morgen. Maar hoe bereid je jezelf en je organisatie voor op het onvoorspelbare?

Ontdek de ondernemer in jezelf!
Ondernemen kun je leren! Over welbewust risico’s nemen, binnen en buiten organisaties

Wat is het ondernemerschap dat bij jou past? Hoe maak jij ondernemende keuzes in je werk en leven? Hoe stimuleer je het ondernemerschap in je eigen team? Hoe maak je een merk van jezelf? Kies een ondernemend leven en wordt directeur van je eigen leven. Want het leuke is: je hoeft geen eigen bedrijf te hebben om ondernemend te kunnen zijn.

Vastgeroest? Innoveer jezelf los!
Over het creëren van een innoverende mindset in organisaties

Staat er zo’n grote beer op de weg dat je het doel niet meer ziet? Is je organisatie vastgeroest in processen, patronen en procedures? Is er zoveel angst om te falen dat innovaties niet meer lukken? Stel je zelf eens een paar nieuwe vragen. Maak eens een paar nieuwe fouten. En durf je collega’s nou eens echt te vertrouwen. Innoveren begint bij jezelf.

100 points for life
Over vitaliteit en een betere werk-privé balans

Heb je het gevoel teveel ballen in de lucht te houden? lukt het niet om aan de verwachtingen van jezelf en die van je omgeving te voldoen? Staat je organisatie onder ongezonde druk? Breng dan de vitaliteit terug in je bedrijf door slimmer te werken, betere prioriteiten te stellen en gezonder te werken met het principe van “100 points for life”. “Fit” is immers het nieuwe “Rijk”.

Injecteer het Internet DNA in je bedrijf!
De route naar online succes start bij de grondbeginselen van het internet

Hoe maak je een online strategie? Hoe vertaal je de succesfactoren van online bedrijven naar je eigen organisatie? Hoe richt je jouw organisatie in voor online succes? Het antwoord begint bij het Internet DNA: vertrouwen, transparantie, bereidheid te delen, slimme samenwerkingen en… het loslaten van hiërarchie en controle.

  • Volg mij op: