Ondernemen met Impact
Arko van Brakel
De belangrijkste wereldwijde ontwikkelingen van dit moment vragen om ondernemende beslissingen. Nu onder druk van vergrijzing, klimaatverandering en technologische ontwikkelingen veel economische en maatschappelijke wetmatigheden verdwijnen, zijn innovaties belangrijker dan ooit. Wij mensen kunnen een positieve impact op de wereld hebben door te ondernemen, werken en organiseren als een ecosysteem, in harmonie met onze omgeving. Dit vraagt een leiderschapscultuur die niet is gebaseerd op macht of controle, maar op het vertrouwen dat mensen die thuis grote besluiten kunnen nemen dat ook op hun werk kunnen. Hierdoor ontstaat een ondernemende en innovatieve cultuur. Als bonus wordt werk leuker, gezonder en succesvoller en ontstaat een duurzamere verdeling van winsten en opbrengsten. Ondernemen in harmonie met de omgeving betekent dus dat er ook aandacht is voor welvaart en welzijn.
Dit boek helpt je als leider en ondernemer om impact te hebben door aan je business te werken in plaats van in je business te verzanden. Het geeft je de handvatten om betere besluiten te nemen en een highperfomanceorganisatie te bouwen. Bekende en minder bekende praktijkvoorbeelden worden afgewisseld met wetenschappelijke inzichten en de soms zeer persoonlijke ervaringen van de auteur. Arko van Brakel heeft dan ook maar één doel met dit boek: jou inspireren om te ondernemen met impact.
Ondernemen met Lef! (2012)
Arko van Brakel
Wie ‘ondernemen’ zegt, zegt ‘Arko van Brakel’. Wie ‘lef’ zegt eigenlijk ook. Want lef is deze serial entrepreneur niet te ontzeggen. Als 25-jarige richtte hij Euronet op, het eerste bedrijf ter wereld dat internet in een doosje deed en via computerwinkels verkocht. Er volgden nog diverse andere bedrijven en twee boeken. In 2012 startte hij met o.a. Henk Jan Smits de Business X Factor, een strategische bootcamp voor organisaties. En hij wordt directeur van De Baak.
Arko is dus bij uitstek de man om hoofdredacteur te worden van het boek ‘Ondernemen met Lef!’. Hij weet als geen ander wat ondernemers triggert. Wat hen bezig houdt, waar ze over willen lezen, wie ze interessant vinden, wat ze willen ervaren. ‘Ondernemen met Lef!’ gaat niet alleen maar over werk. Dat is Arko te beperkt. Ondernemend zijn houdt niet op bij de deur van je kantoor. Het is een manier van leven. “Work hard, play hard, rest hard”. Ondernemend ben je ook op vakantie, in de manier waarop je lesgeeft, je gasten ontvangt in je restaurant, de keuzes die je maakt in je loopbaan en de manier waarop je het Nederlands hockeyteam coacht.
Bestel hier.
..
..
..
..
Iedereen Ondernemer (2010)
Arko van Brakel
De wereld waarin we leven, verandert steeds sneller. Traditionele zekerheden bieden geen houvast meer, informatie verdubbelt in steeds kortere tijd. Of je nu bejaardenverzorger, docent, ondernemer, bestuurder, directeur of politicus bent, een ondernemende levenshouding is een vereiste. Je moet steeds vaker beslissingen nemen terwijl niet alle variabelen bekend zijn. Het loslaten van oude zekerheden zorgt echter voor een veelheid aan nieuwe kansen. Wat zijn de belangrijkste trends en hoe gaan de meest succesvolle mensen en bedrijven daar op dit moment mee om? Wat zijn de nieuwe spelregels voor succes die we ons op basis van de huidige ontwikkeling eigen moeten maken? Hoe gaan we om met de veranderende markt? Waarop moeten we focussen als we minder zekerheden hebben? Welke kernwaarden zijn houdbaar en welke juist niet? Hoe blijf je dicht bij jezelf in een steeds veranderende wereld?
Wegens succes uitverkocht.
Nieuwe helden (2000)
Marcella Bremer & Arko van Brakel
Wat zoeken werknemers eigenlijk? Hoe ziet de ideale manager eruit? Hoe kun je ondernemen in de interneteconomie? Wat drijft de consument? Waarom veranderen oude zekerheden zo fundamenteel in de nieuwe economie? Hoe kunnen bedrijven en managers daarmee omgaan?
Nieuwe Helden, geschreven door Marcella Bremer en Arko van Brakel, geeft inspirerende antwoorden op deze vragen en meer….
Dit toegankelijke boek biedt niet alleen een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in de nieuwe economie, maar zet tevens een heldere visie neer waarin het concept I-dentiteit centraal staat. Een inspirerend boek over nieuwe helden in een nieuwe economie dat zowel managers, freelancers, ondernemers als werknemers niet mogen missen!
Wegens succes uitverkocht
..
..